معرفی وبلاگ
نام:ابوالفضل جعفری محل تولد:گلپايگان. به یاداستاداخلاق وعرفان،برادربزرگوارم،شهیدوالامقام محمدعلی خرمی(ان شاءا... روحش شاد و یادش پر رهرو و با سالارشهیدان محشور شوند.بارالها :ما را عبدخویش قرار بده.و توفیق عنایت کن زیر چتر ولایت به پرچمداری (آقاسیدعلی عزیز) در رکاب امام عصر (عجل الله تعالی فرج الشریف) عاقبتمان ختم به شهادت گردد.الهی آمین
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 1529235
تعداد نوشته ها : 138
تعداد نظرات : 1
Rss
طراح قالب
GraphistThem239
نتیجه تصویری برای مرحوم حجت‌الاسلام شیخ محمدجعفر ثمری
حجتالاسلام والمسلمین ثمری از ابتدای کار خود پا به عرصه سیاست نهاد و با ایراد سخنرانیها بر علیه طاغوت که به رهبری امام خمینی(ره) آغاز شده بود پرداخت و از جمله روحانیونی بودند که در سال ۱۳۴۱ در مدرسه فیضیه حضور داشتند خدمات ایشان در شهرستان شهریار بسیار چشمگیر بود.

محمدجعفر ثمری فرزند اکبر درسال ۱۳۱۴  هجری شمسی در خانواده متدین و مذهبی در روستای گوگد گلپایگان دیده به جهان گشود. پس از گذراندن دروس مکتبخانه و آموختن قرآن و نهج البلاغه در سن ۱۳  سالگی جهت فراگیری دروس حوزوی راهی شهر مقدس قم شدند و دروس حوزه را نزد اساتیدی همچون: امام راحل، گلپایگانی، وحیدخراسانی، فیض و زنجانی آموخت وی در سن ۱۷  سالگی باصبیه ی حجت الاسلام والمسلمین قرنی ازدواج نمود. فرزند پنجم ایشان محمدحسین که جوانی مومن و انقلابی بود در سن ۱۵  سالگی به جبهه رفت و بعد از چندین عملیات، ابتدا مجروح و بار دوم شیمیایی شدند و درسال ۱۳۶۵  در فکه در عملیات والفجر در گردان علی اصغر(ع) به شهادت رسیدند همچنین یکی دیگر از فرزندان ایشان به مدت ۱۰ سال در اسارت نیروهای بعثی به سر بردند.

حجت الاسلام والمسلمین ثمری از ابتدای کار خود پا به عرصه سیاست نهاد و با ایراد سخنرانیها بر علیه طاغوت که به رهبری امام خمینی(ره) آغاز شده بود پرداخت و از جمله روحانیونی بودند که در سال ۱۳۴۱ در مدرسه فیضیه حضور داشتند خدمات ایشان در شهرستان شهریار بسیار چشمگیر بود. وی در استانهای مازندران و گیلان به تبلیغ پرداخته و بعد از چند سال خدمت، به شهر رباط کریم برگشته و در این شهر از سوی عوامل رژیم پهلوی تحت نظر بودند در سال ۱۳۴۶ آیت الله العظمی گلپایگانی ایشان را ملزم به مهاجرت به شهرستان (علیشاه عوض)شهریار کنونی کردند از بدو ورود به شهریار تا پیروزی انقلاب اسلامی تحت نظر ماموران رژیم بود. در سال ۱۳۵۶ آیت الله غفاری و آیت الله سعیدی در اوج خفقان و به دلیل در معرض خطر بودن جان ایشان، وی را جهت تبلیغ احکام اسلامی به لندن اعزام کردند و پس از تبعید امام(ره) به پاریس، وی به نوفل لوشاتو رفت و با امام دیدار کرده و پس از کسب تکلیف از امام (ره)  به ایران بازگشت.پس از پیروزی انقلاب نیز در مسؤلیتهای محوله بسیار تلاشگر بودند و لحظه ای دست از کار نکشیدند

باشروع جنگ تحمیلی حضور ایشان در جبهه های حق علیه باطل چشمگیر بود حاج آقای ثمری رابطه بسیار نزدیک و صمیمی با مسئولان کشور داشتند و همیشه میزبان مسئولین وقت بودند.

از خدمات ایشان در شهرستان شهریار می‌توان به تأسیس حوزه علمیه امام جعفرصادق(ع)، تاسیس دانشگاه پیام نور، احداث مصلای نمازجمعه که یکی از مهمترین اهداف ایشان بود، تشکیل نهضت سواد آموزی، تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی، رفع اختلاف بین دو محله بالا و پائین در شهرستان با ساخت مسجدی واحد، حمایت مالی با درآمد شخصی از طلاب حوزه ، خانواده های بی بضاعت و بی سرپرست،خانواده های مستضعف شهداء، کلنگ زنی بیمارستان امام خمینی(ره) شهریار با حضور رئیس جمهور وقت و اهداء چند هزار جلدکتاب نفیس به حوزه علمیه شهرستان اشاره کرد.

حضرت حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر ثمری امام جمعه فقید شهرستان شهریار پس از طی سالیانی با عزت و برکت  درسال ۱۳۸۴ هجری شمسی  در سن ۷۰ سالگی درمسیر سفر زیارتی بارگاه ملکوتی  حضرت فاطمه  معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران دار فانی را وداع گفتند و پیکر مبارک ایشان پس از تشییع با شکوه توسط عموم مردم شهید پرور شهرستان در جوار امامزاده اسماعیل بن موسی بن جعفر (علیهم السلام)  شهرستان شهریار به خاک سپرده شد.

مرکز رسیدگی به امور مساجد


سه شنبه 14 1 1397 12:47 صبح
X